Εντολή για την παύση της προγραμματισμένης επέκτασης του τραμ στο Ελληνικό και την αντικατάστασή του από δίκτυο μετρό, τονίζοντας την χωροθέτηση ενός σταθμού εντός του Μητροπολιτικού Πόλου, έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Αυτή η απόφαση προκάλεσε την αντίδραση των εργαζομένων στο τραμ, που ήδη θεωρείται ως ο «φτωχός συγγενής» των μέσων σταθερής τροχιάς.
Το υπουργείο φαίνεται να προωθεί την κατασκευή σταθμού στο πλαίσιο της επέκτασης του μετρό προς τη Γλυφάδα, μεταφέροντας το βάρος του κόστους στους πολίτες. Το Δημόσιο είναι διατεθειμένο να αναλάβει το οικονομικό βάρος ενός έργου που θεωρείται σοβαρά κοστοβόρο, όπως είναι το μετρό, ενώ το κόστος του τραμ θα ήταν κατά πολύ χαμηλότερο και προγραμματίζονταν να το αναλάμβανε ο επενδυτής. Όσον αφορά την ταχύτητα ολοκλήρωσης, η επέκταση του τραμ είναι σαφώς πιο γρήγορη από το μετρό.
Η εντολή αυτή φαίνεται να παραγνωρίζει τους νόμους και τα Προεδρικά Διατάγματα, καθώς η επέκταση του τραμ είναι ήδη προγραμματισμένη στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) για τον Μητροπολιτικό Πόλο. Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ) καυτηρίασε την απόφαση του υφυπουργού, υπογραμμίζοντας την απαξίωση του τραμ και την προσπάθεια που γίνεται για την καταστρατήγηση της νομοθεσίας.
Στο έγγραφο της εταιρίας «Ελληνικό Μετρό», το οποίο παρουσιάστηκε, αναφέρεται ότι η απόφαση αφορά την παύση της κατασκευής της γραμμής τραμ και την έναρξη μελέτης για σταθμό μετρό. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το κόστος του τραμ θα αναλαμβανόταν από τον επενδυτή αν επιλεγόταν αυτή η λύση.
Βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού, η υπηρεσιακή γραμμή του τραμ θα αναβαθμιζόταν σε εμπορική για να συνδέσει τη γραμμή 2 του Μετρό με την παραλιακή, διασχίζοντας το πάρκο του Ελληνικού. Ωστόσο, φαίνεται ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να “παγώσει” το τραμ για να προχωρήσει το μετρό, με πηγές να επισημαίνουν ότι η δεύτερη επιλογή είναι καλύτερη λύση.
Το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης ορίζει την ανάγκη διασύνδεσης της επένδυσης με τα μέσα σταθερής τροχιάς και προνοεί τη δημιουργία κοινοχρήστων χώρων και ανοιχτών πεζοδρόμων που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση με το Μητροπολιτικό Πάρκο. Το σχέδιο προγραμματίζει επίσης τη σύνταξη κυκλοφοριακής και συγκοινωνιακής μελέτης που θα άπτεται των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της περιοχής.
Το ΣΩΑ ξεκαθαρίζει τις κατευθύνσεις για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση της μετακίνησης και την συνεργασία με τους φορείς των μέσων μαζικής μεταφοράς, διασφαλίζοντας τη σύνδεση των ενεργών σταθμών του Μετρό και του Τραμ με τις οικιστικές αναπτύξεις.
Πηγή: ethnos.gr