Η διαδικασία παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας έχει προχωρήσει, ανοίγοντας το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση 22 κρατικών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπερταμείου, η παραχώρηση του αερολιμένα της Καλαμάτας γίνεται μέσω μιας μόνο προσφοράς μετά από διετή διαγωνιστική διαδικασία. Σκοπός είναι η ολοκλήρωση της ανακήρυξης του οριστικού αναδόχου έως το τέλος του έτους, με την υπογραφή της σύμβασης να προγραμματίζεται για τις αρχές του 2025.
Όσον αφορά το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», μόνο μία προσφορά κατατέθηκε από την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ FRAPORT AG – DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E. – ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. Παρά την αρχική συμμετοχή μεγάλων ομίλων, τελικά μόνο αυτό το σχήμα προχώρησε στη διαδικασία. Η αξιολόγηση της προσφοράς θα ξεκινήσει σύντομα με στόχο την ανακήρυσση του Προτιμητέου Επενδυτή μέχρι το τέλος του 2024.
Το Υπερταμείο στοχεύει μέσα από την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας στην υλοποίηση επενδύσεων με ένα ολοκληρωμένο business plan, που θα περιλαμβάνει την επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών, καθώς και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες λειτουργίας και συντήρησης. Το Υπερταμείο θα διατηρήσει ποσοστό 10% στο μετοχικό κεφάλαιο της Παραχωρησιούχου Εταιρείας.
Επιπλέον, η διαδικασία για την παραχώρηση και των υπόλοιπων 22 αεροδρομίων αναμένεται να ξεκινήσει αρχές 2025. Η παραχώρηση θα γίνει μέσω ενός ενιαίου cluster, προκειμένου οι αερολιμένες που δεν προσελκύουν αρκετή εμπορική δραστηριότητα να μην παραμείνουν αναξιοποίητοι. Οι σύμβουλοι εργάζονται για την καταγραφή των αναγκών και την ανάπτυξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου για κάθε αεροδρόμιο.
Το Αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα στην Ελλάδα, με αύξηση 250% στην επιβατική κίνηση από το 2010. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες και εκτιμάται ότι μέχρι το 2030 θα φτάσει τους 500.000. Παράλληλα, η επιβατική κίνηση στους 22 αερολιμένες το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρουσίασε αύξηση 6,34%, φτάνοντας τα 4.032.909 επιβάτες.
Πηγή: ethnos.gr