Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ανοίγει τον δρόμο για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης με την κοινοπραξία «Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ – Egis Projects». Η σύμβαση αυτού του ολιγόμηνου χαρακτήρα δε θεωρείται ουσιώδης τροποποίηση της αρχικής για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Όπως αναφέρει το ΝΣΚ, οι νέοι όροι που εισάγονται δεν θα επιτρέψουν την αποδοχή άλλων υποψηφίων και δεν θα άρουν την οικονομική ισορροπία υπέρ του παραχωρησιούχου.
Η σύμβαση, η οποία θα διαρκέσει πέντε μήνες από την 5η Οκτωβρίου έως τον Φεβρουάριο 2025, επιτρέπει τη συνέχιση της λειτουργίας της Αττικής Οδού από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, καθώς η αλλαγή προμηθευτή αυτήν την περίοδο θεωρείται απολύτως ανέφικτη για οικονομικούς και τεχνικούς λόγους. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έχει επισημάνει ότι το Υπουργείο δεν μπορεί να συζητήσει για παράταση της παραχώρησης, αλλά οι εξελίξεις δείχνουν ότι η κατάσταση είναι διαφορετική.
Αναφορικά με τον οικονομικό χαρακτήρα της σύμβασης, στη σχετική γνωμοδότηση επισημαίνεται ότι το χρηματικό αντικείμενο θα είναι ελάχιστο σε σχέση με την αρχική σύμβαση, καθώς το χρονικό διάστημα ισχύος της θα έχει πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με την αρχική.
Η αναγκαιότητα συνέχισης της υφιστάμενης παραχώρησης κρίνεται επιτακτική, καθώς το πιεστικό πεντάμηνο δεν αφήνει περιθώρια για την εκπαίδευση και εκτίμηση ενός άλλου φορέα που θα μπορούσε να αναλάβει τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου, που χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες οδηγούς.
Το υπουργείο είχε υποβάλει το σχετικό ερώτημα προς το ΝΣΚ στις 4 Σεπτεμβρίου, ζητώντας διευκρινήσεις σχετικά με την αναγκαία συνέχιση της σύμβασης παραχώρησης, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, έχει εκφράσει την πρόθεση να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο πριν το τέλος του χρόνου, με την εκτίμηση ότι θα εισπραχθούν 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: ethnos.gr